- Oddziały przedszkolne przy Szkole Podstawowej im. Dywizjonu 303 zapewniają wychowanie i opiekę dzieci od 3 lat do rozpoczęcia nauki w szkole.
- Podstawowa jednostka organizacyjna – to oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku.
- Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
- Rekrutację do oddziałów przeprowadza Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora. Komisja rekrutacyjna działa w oparciu o regulamin rekrutacji. W ciągu roku przyjmuje się dzieci bez powoływania komisji rekrutacyjnej, jeśli liczba dzieci w oddziałach mieści się w normie dopuszczalnej przepisami prawa oświatowego oraz możliwościami lokalowymi oddziałów przedszkolnych.
- Odziały przedszkolne są czynne cały rok za wyjątkiem jednego miesiąca w okresie przerwy wakacyjnej.
- Oddziały przedszkolne są czynne w godzinach 8:00 do 14:00 od poniedziałku do piątku.
- Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego jest nie krótszy niż 5 godzin dziennie.
- Realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach 8:00-13:00.
- Rodzice nie ponoszą kosztów pobytu dziecka w oddziałach przedszkolnych w czasie ustalonych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej. Wysokość opłat za świadczenia udzielane przez odziały przedszkolne w czasie ponad 5 godzin przeznaczonych na realizację podstawy ustala Rada Gminy.
- Odziały przedszkolne organizują naukę religii. Uczęszczanie na religię jest dobrowolne i nieodpłatne. Rodzic winien na piśmie wyrazić zgodę na udział dziecka w tych zajęciach.
- Zajęcia dodatkowe organizowane w oddziałach przedszkolnych są bezpłatne.
- W oddziałach przedszkolnych organizowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna zgodnie z przepisami w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają nauczyciele oraz specjaliści wykonujący zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w oddziałach przedszkolnych jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Dziecko należy przyprowadzać między godziną 8:00, a godziną 8:15. Po tej godzinie rodzice nie będą wpuszczani na teren oddziałów przedszkolnych.
- Za bezpieczeństwo dzieci w drodze do oddziałów przedszkolnych i z oddziałów przedszkolnych odpowiadają rodzice (opiekunowie prawni), na nich spoczywa obowiązek przyprowadzania i odbierania dzieci. Dzieci mogą być odbierane przez osoby dorosłe upoważnione przez rodziców na piśmie. Życzenie rodzica dotyczące nieodbierania dziecka przez współmałżonka/kę winno być poświadczone właściwych dokumentem sądowym.
- Do oddziałów przedszkolnych może uczęszczać jedynie dziecko zdrowe, które nie wymaga specjalnej opieki – dziecka chorego lub z objawami choroby nie wolno przyprowadzać. W przypadku wątpliwości, co do stanu zdrowia dziecka nauczyciel może zażądać zaświadczenia lekarskiego i nie przyjąć dziecka do przedszkola.
- W oddziałach przedszkolnych nie przewiduje się dokonywania jakichkolwiek zabiegów lekarskich ani podawania farmaceutyków poza udzielaniem pomocy w nagłych wypadkach. W przypadku dzieci przewlekle chorych, wymagających podawania leków ratujących życie, wymagane jest wskazanie lekarskie, pisemna prośba rodziców oraz zgoda dyrektora.
- Ubezpieczenie dziecka NW nie jest obowiązkowe.
- Oddziały przedszkolne nie ponoszą odpowiedzialności za wartościowe rzeczy/zabawki przynoszone przez dzieci do przedszkola.
- Rodzice powinni uczestniczyć w zebraniach, zajęciach otwartych i uroczystościach organizowanych w oddziałach przedszkolnych, czytać ogłoszenia i komunikaty zamieszczane w dzienniku elektronicznym lub na tablicy ogłoszeń (stronie internetowej szkoły), jak również zadbać o właściwą współpracę z nauczycielem, w celu ujednolicenia oddziaływania dydaktyczno – wychowawczego na dziecko.
- Dziecko może zostać skreślone z listy uczęszczających do oddziałów przedszkolnych w przypadku braku wiadomości o powodach nieobecności dziecka trwającej ponad 30 dni.
Szczegółowe zasady funkcjonowania oddziałów przedszkolnych zawarte są w Rozdziale 10. STATUTU SZKOŁY.